dentsu aegis network

NORWAY

Redefining Media

Carat er et innsiktsdrevet strategibyrå som gjennom bruk av god innsikt, ny teknologi og innovasjon skaper økt forretningsverdi for våre kunder. Carat skaper innovative kampanjer som fungerer på tvers av plattformer og kanaler, og på den måten skaper resultater for våre kunder.

Coca Cola på sjekkern med Tinder

Coca Cola på sjekkern med Tinder

En ny Coca Cola Zero skulle lanseres, og vi skulle engasjere kjernemålgruppen deres: mennesker i alderen 20-29. Vi hooket opp med den mobile datingplattformen Tinder, som første annonsør i Norge. Tinder ble den beste samplingsløsningen i kampanjen og den beste digitale samplingsløsningen for Coca Cola noensinne!

11672 av Norges mest vellykkede annonser

Hvis vi sier Milkshake, er det ikke sikkert du tenker på MIX. Det ville vi gjøre noe med. Vi skulle bruke milkshake laget på kule-is til å vise at din lokale MIX har noe ingen andre har, samtidig som vi skulle skape lokalt engasjement og stolthet blant dem som lager dem. Gjennom geografisk rettet mobilannonsering på Facebook og VG.no, å forberede kjøpmenn med annonser på utsiden av VG-pakken og å koble værdata med annonser på Facebook økte vi salget av milkshakes med over 100 prosent!

Vellykket relansering av Coca Cola Zero Sugar

Coca Cola Zero slet med salget på grunn av skyhøy konkurranse. Gjennom undersøkelser fant vi at mange ikke syntes den var god på smak, og at over 50 % ikke visste at den var sukkerfri. Vi relanserte en ny og forbedret Coca Cola Zero gjennom hele kjøpstrakten, og vi skapte en multimediekampanje med kjempeeffekt!

 

  • ENGASJERTE MEDARBEIDERE

    55ENGASJERTE MEDARBEIDERE

  • KONTORER

    2KONTORER